Tvångssurfar på Hemnet

Är det någon annan än jag som tolkar mitt obsessiva surfande efter sommarstugor på Hemnet som en reaktion på läget här? Jag är så nära att köpa mig ett ställe där jag kan samla hela släkten runt en grosshandlarvilla på typ Dalarö. Det enda som saknas är… pengar. För hur gärna jag än skulle vilja ha det här:

…så är nog sanningen att i den prisklass som jag har råd med är det nog snarare en friggebod med renoveringsbehov som skulle passa. Och renoveringsbehov i kombination med knappt 3 veckors semester är ingen vidare kombination så jag fortsätter att drömma om grosshandlarvillan.

Annars ser läget ut ungefär som vanligt. I natt var första gången som sirenerna ljöd mitt i natten. Kl 02.30 kastade jag på mig shorts och t-shirt och gick snabbt till barnens rum bara för att inse att de redan sitter ute i trapphuset. Efter ett par smällar och några minuters väntan gick vi tillbaka in, Yarden somnade direkt, Ella ett par minuter senare i vår säng. Eitan däremot tyckte att det var rätt kul att vara vaken mitt i natten så det tog 1.5 timme innan han (och jag) somnade. På eftermiddagarna hängs det vid poolen. Ella går i simskola så varje dag kl 18 under två veckors tid har hon lektion.  Vi är inne på den andra veckan nu och hon kan nu simma helt själv.

4 reaktioner till “Tvångssurfar på Hemnet

  1. Tro mig (eller inte) hus särskilt gamla vackara trähus med glasverandor är ett sånt himla jobb att hålla i skick så en friggeod är nog en lättnad i jämförelse. Är själv delägare i ett pyttelitet Sörmlandstorp, primitivt som bara den (jorå hederligt gammalt utedass med utsikt över en blommande äng och så), underbart men uff vad jobbigt och dyrt ibland när det ska repareras. Så satsa på nybyggd stuga/friggebod är mitt råd, absolut sant är ju att det bästa är lugnet och friden i den svenska naturen ! Förutom när räven får för sej att käka i soptunnan eller när man blir attackerad av borrelia-fästingdj-r. Småsaker alltså i jämförelse med vad ni MÖ bor får stå ut med, håll ut!

  2. Känner igen mig. Hemnetsurfar periodvis. Jag har räknat ut om jag säljer vârt hus i Frankrike och flyttar tillbaka till Stockholm, sâ skulle jag vara tvungen att bo i en liten etta med 2 vuxna, 2 barn och en katt. Sommarhus kanske skulle fungera om man hyrde ut huset de veckor man inte är där och betalar en firma för underhâll. Men troligtvis sâ skulle man ändâ inte ha râd.

    Jag blir sâ ledsen över att läsa varje dag att detta Hamaselände fortsätter. Mâ det ta slut!!!

    1. Ja, jag hade ju precis en sån liten etta innan jag flyttade till Israel. Men då bodde jag ju själv. Fast här är det ännu dyrare faktiskt. Jaja, jag har ju familj att bo hos i Sverige så det går ju ingen nöd på mig.

Lämna en kommentar